تعمیر شیر فرمان پژو آردی

2.1
(9)

تعمیر شیر فرمان پژو آردی:

شیرفرمان ها در سیستم های هیدرولیک نقش تقسیم کننده روغن را دارند. به صورتی که روغن را هم به سمت چپ فرمان و هم به سمت راست فرمان منتقل میکند. البته این کار باید به صورت یکسان انجام شود و تعمیر شیر فرمان پژو آردی بسیار به صرفه تر از تعویض آن است.

اگر انتقال روغن به هر دو سمت فرمان به صورت یک پارچه انجام نگیرد اختلالاتی در عملکرد فرمان هیدرولیک ایجاد می شود من جمله اینکه یک سمت فرمان محکم و سفت است ولی در سمت دیگر نرم و کاملا روان است.

گاهی تعمیر اشتباه شیرفرمان ها مشکل فرمان ماشین را بر طرف نمی کند و ممکن است از نظر اقتصادی نیز خسارت پولی وارد کند.

گاهی اوغات تعمیرکارانی با وعده وعید های الکی همچون اینکه شیرفرمان ماشینتان را تعمیر می کنیم و  آنرا تعویض نمی کنیم از اعتماد شما شو استفاده می کنند و آنرا تعویض می کنند. البته دلیل اصلی این موضوع نداشتن اطلاعات و تجربه کافی آنهاست.تعمیر شیر فرمان پژو آردی

همانطور که میدانید تقویت ونرم کردن شیر فرمان ها باعث نرم شدن سیستم فرمان هیدرولیک می شود. خودرو هایی با فرمان سفت, چرخش فرمان در حالت ساکن و یا در حالت حرکت ماشین ممکن است به انرژی زیادی نیاز داشته باشید وتا حدی کنترل را ماشین را سخت می کند که باعث کاهش تسلط رانننده بر فرمان و کاهش قابلیت کنترل فرمان ماشین می شود.

مطالعه کنید درباره‌  تعمیر تسمه دینام سوزوکی ویتارا 2400

باید به این موضوع توجه کنید که تقویت شیر فرمان ها که کار آن ها نرمی فرمان را است کاری تخصصی ست و باید توسط افراد با تجربه انجام شود .

در این مقاله به نحوه تعمیر شیر فرمان پژو آردی می پردازیم:

فرق بین تعمیر شیر فرمان با تقویت آن:

اگر فرمان هیدرولیک نرم و روان باشد لازم است که لوازم خود شیر فرمان ماشین را تعویض کنیم, معمولا نشتی قطع می شود. نشانه سالم بودن شیر فرمان این است که نشتی نداشته باشد و هیچ گونه روغن ریزی در آن دیده نشود.اما گاهی اوغات راننده احساس نرم و روان بودن نمی کند در این صورت شیر فرمان ماشین باید توسط دستگاه تقویت شود.

فرق بین شیر فرمان فابریک با تقویت شده:

در واقع تصمیم انسان ها در راستای تامین رفاه بیشتر بوده است و این موضوع در صنعت خودرو سازی به شدیدا احساس می شود. پیشرفت روز افزون در مدل خودرو ها و امکانات پیشرفته آن ها گویای این حقیقت است. امروزه داشتن خودرویی با فرمان نرم و روان یک ایده آل است و دیگر فرمان های سفت جایگاه خود را از دست داده اند و استقبالی از آن ها نمی شود.

این مساله تا حد زیادی به نوع شیر فرمان استفاده شده در خودرو وابسته است. که شیر فرمان ها در دو نوع تقویت نشده و تقویت شده دیده می شوند. اما متقاضیان شیر فرمان های تقویت شده تقریبا زیاد شده اند.تعمیر شیر فرمان پژو آردی

شما میتوانید برای مشاهده بیشتر خدمات ما روی اینجا کلیک کنید.

شیر فرمان های معمولی یا فابریک

با نصب شیر فرمان های فابریک بر روی خودرو, با چرخش فرمان سفتی آن را راننده به طور آشکار احساس می کند و این مساله اصلا باب میل رانندگان نیست و همواره نارضایتی او را به همراه دارد. به این علت شیر فرمان های فابریک دیگر کاربردی ندارند و باید روان و نرم شوند.

مطالعه کنید درباره‌  تعمیر ترمز abs سوزوکی

شیر فرمان های تقویت شده پژو آردی:

بهترین مزیت شیر فرمان های تقویت شده این است که با نصب آن ها بر روی خودرو, فرمان هیدرولیک کاملا نرم می شود و راننده سفت بودن فرمان را دیگر احساس نمی کند.

آمورش تعویض یا تعمیر شیر فرمان پژو آردی:
  • ابتدا باید جعبه فرمان هیدرولیک را باز کنیم.
  • باید اتصالات مربوط به جعبه فرمان را جدا کنیم.
نحوه باز کردن اتصالات جعبه فرمان هیدرولیک:
  1. ابتدا سیبک فرمان را باز می کنیم و از چزخ ماشین جدا میکنیم.
  2. پیچ های چهار شاخ فرمان را باز کرده و از چرخ ماشین جدا میکنیم.
  3. شیلنگ فشار قوی و فشار ضعیف را باز میکنیم.
  4. و در آخر پیچ هایی که جعبه فرمان با آن ها صفت شده اند را باز می کنیم. سپس جعبه فرمان آزاد شده را به سمت بیرون می کشیم.

توجه: برای تعمیر شیر فرمان پژو آردی, باید شیر فرمان را جدا کنیم و طبق دستور تعمیر کنیم, در حالی که برای تعویض شیر فرمان باید اتصالات مربوط به شیر را باز کنید و از روی جعبه فرمان جدا کنید.تعمیر شیر فرمان پژو آردی

دستور جدا کردن شیر فرمان جهت تعمیر:

ابتدا با استفاده از یک چکش پلاستیکی و با چند ضربه آرام, به صورتی که هیچ ضربه ای به دنده پینیون وارد نشود, مغزی شیر فرمان پژو آردی را خارج می کنیم.

شما میتوانید ما را در اینجا دنبال کنید.

دستور تعویض جدا کردن شیر فرمان از جعبه فرمان:

ابتدا دو لوله ای که از جک فرمان وارد شده اند را با ابزار مخصوص باز میکنیم. قبل از جدا کردن این دو لوله به جایگاه و نحوه قرار گیری آن ها دقت می کنیم تا هنگام بستن جای آنها جا به جا نشود.

مطالعه کنید درباره‌  خودروهای جدید وارداتی سوزوکی در ایران: راسا موتور و مدل های جدید
آموزش بستن و جمع کردن شیر فرمان:

برای بستن و جمع کردن شیر فرمان پژو آردی بر عکس مراحل باز کردن پیش می رویم.

  1. ابتدا باید شیر فرمان را داخل پوسته جعبه فرمان پژو آردی قرار دهیم به گونه ای که شیر فرمان و میل دنده شانه ای بر روی یک دیگر قرار گیرند.
  2. با استفاده از چکش پلاستیکی چند ضربه به آرامی بر روی شیر فرمان وارد کنید تا باعث جا خوردن شیر فرمان بر روی جعبه فرمان شود.
  3. و در آخر, دو پیچی که متصل کننده جعبه فرمان و شیر فرمان هستند را محکم می کنیم و دو لوله ای که به جک فرمان متصل می شوند را می بندیم.تعمیر شیر فرمان پژو آردی

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید لطفا نظرها و انتقادهای خود را در قسمت کامنت ها با ما و بقیه به اشتراک بگذارید.

منبع: صفحات وب

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 2.1 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 9

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 2.7]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *