اُجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک

1
(1)

اُجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک در سال جاری با ذکر جزئیات در تعمیر گاه گیربکس در ادامه این مقاله ذکر می شود . فهرست قیمت تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک در ماشین های خارجی و داخلی همراه با قیمت عوض کردن روغن گیربکس اتوماتیک این ماشین ها در سال جاری گفته شده و خاطر نشان می سازد که این قیمت ها تقریبی هستند . همچنین قیمت تعویض گیربکس اتوماتیک انواع ماشین ها نیز فهرست می شود.

تخمین اُجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک

پیش از ذکر فهرست قیمت تعمیر گیربکس اتوماتیک باید خاطرنشان سازیم که این قیمت ها تا حدود تقریبی می باشند . دلیل تقریبی بودن اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک به ماهیت کار فنی بر می گردد . از یک سو در کار فنی این احتمال وجود دارد که در زمان باز و بست و تعویض قطعه مشکل دیگری نیز بروز کند.

حتی ممکن است ساعت های زیادی زمان صرف تعمیرات گیربکس اتوماتیک به دلیل بریدن یک پیچ به اشتباه ، را افزایش دهد و به طور دقیق نمی توان قیمت تعمیر گیربکس اتوماتیک ماشین را از قبل مشخص کرد . اما به طور کل می توان طبق روالی عادی اُجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک را بیان کرد.

از طرف دیگر این احتمال وجود دارد که تعمیر کار گیربکس اتوماتیک عیب و ایرادات گیربکس را در قطعه خاصی مشخص کند. اما زمانی که گیربکس باز می شود تا قطعه مشخص شده عوض شود مشخص می شود که قطعه دیگری از گیربکس نیز مشکل دار است.

قاعدتا در این مورد نیز اُجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک از آنچه در ابتدا پیش بینی می شد بیشتر خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که این نکته که اکنون ذکر کردیم با تشخیص اشتباه که در برخی تعمیر گاه های غیر مجاز و توسط تعمیر کار های غیر متخصص در تعمیر گیربکس اتوماتیک ماشین مشاهده می شود، فرق دارد. سرویس گیربکس اتوماتیک یکی از مواردی است که کمک شایانی به رفع و شناسایی ایراداتی می کند که می تواند منجر به خرابی گیربکس شما شود.

برای آگاهی از اُجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک سوزوکی میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید .

قیمت تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک

قسمتی که گیربکس و موتور ماشین را به یک دیگر متصل می کند ، توربین گیربکس است . که وظیفه اصلی آن در ایجاد گشتاور و شتاب دهی و از طرفی اجازه ندهد ماشین بدون افت ناگهانی دور موتور توقف کند . قیمت تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک در ماشین های مختلف متفاوت است . اما قیمت تعمیر آن حداقل یک ده میلیون ریال است که بسته به نوع ماشین این عدد تغییر خواهد کرد.

قیمت تعمیر ساعت گیربکس اتوماتیک

ساعت گیربکس اتوماتیک در واقع یک چند راهی پر پیچ و خم است که چندین مجرای عبور روغن و شیر برقی و سوپاپ دارد و وظیفه آن این است که روغن را به محل مورد نظر هدایت کند تا دنده های گیربکس با نرمی و راحتی تعویض شود . خرابی هر یک از قطعات مذکور می تواند منجر به خرابی گیربکس اتوماتیک یا عمل کرد آن شود .

اُجرت تعویض شیر برقی های گیربکس اتوماتیک نیز بسته به مدل ماشین و برند ماشین شما تفاوت خواهد داشت به طوری که اُجرت تعویض بدون حساب کردن  قیمت شیر برقی در گیربکس اتوماتیک بین ده میلیون تا یک دوازده میلیون ریال خواهد بود.اُجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک

در بعضی موارد می توان شیر برقی را تعمیر کرد و نیازی به عوض کردن شیر برقی نیست . بعضی وقت ها با وجود اینکه شیر برقی های ساعت گیربکس اتوماتیک و سوپاپ ها درست کار می کنند اما مجرای هدایت روغن دچار گرفتگی می شود ، در این مورد هم اختلال در سیستم کار کرد گیربکس اتوماتیک پیش خواهد آمد و باید نسبت به سرویس مجاری روغن ساعت گیربکس اقدام شود. در این مواقع پیشنهاد می شود کل ساعت گیربکس را سرویس نمایید تا آلودگی موجود در ساعت گیربکس برطرف شود. اُجرت سرویس کامل ساعت گیربکس به طور متوسط حداقل هفده میلیون ريال است که بسته به نوع ماشین این عدد تغییر خواهد کرد.

مطالعه کنید درباره‌  تعمیر سوزوکی

شما میتوانید تعمیر جعبه فرمان بیشتر بدانید.

قیمت تعویض سیم ساعت گیربکس اتوماتیک

در بعضی موارد ساعت گیربکس اتوماتیک درست کار نمی کند اما تمامی قطعه های داخلی آن تست شده و مشخص شده است که ایراد از این قطعات نیست . در این مواقع ممکن است علت آن قطع شدگی و اتصالی در سیم ساعت رخ داده باشد . و یا اینکه ایراد برقی وجود داشته باشد . قیمت عوض کردن سیم ساعت گیربکس اتوماتیک حداقل دوازده میلیون ريال است که بسته به نوع ماشین این عدد تغییر خواهد کرد.

ارزش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

قیمت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بسته به نوع و مدل ماشین شما متغیر است. باید در نظر داشته باشید که از روغن اصلی که توسط کمپانی سازنده ماشین پیشنهاد شده است برای تعویض روغن گیربکس استفاده کنید. اُجرت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک نیز با توجه به نوع ماشین حداقل بیست میلیون ريال است .

قیمت تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک

کارشناسان متخصص در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک معمولا پیشنهاد می کنند که در هنگام عوض کردن روغن گیربکس اتوماتیک بهتر است فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک نیز عوض شود . اینکار ایمنی بیشتری را برای سلامت گیربکس اتوماتیک ماشین شما به همراه خواهد داشت. اُجرت تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک بنا به نوع ماشین حداقل ده میلیون ريال است.

قیمت تعمیر چرخ دنده های گیربکس اتوماتیک

زمانی که چرخ دنده های گیربکس اتوماتیک دچار ایراد شده باشد ایراداتی همچون: سایش دندانه ها و یا آنبالانسی چرخ دنده شده باشند . در صورتی که این ایراد بیش از اندازه شده باشد بهتر است حتما چرخ دنده را عوض کنید. چون که تعمیر چرخ دنده های ماشین در این زمان به دلیل تفاوت با نسخه اصلی در کار برد آن توصیه نمی شود . اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک در هر چرخ دنده حداقل سی میلیون ريال است که بسته به نوع ماشین این عدد تغییر خواهد کرد.

اُجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک در کلاچ

هر مدل از گیربکس اتوماتیک از مدل خاصی از کلاچ بهره مند می شود؛ بعضی از گیربکس های اتوماتیک نیز از مدل دو کلاچه استفاده می کنند و لذا قیمت تعمیر کلاچ در هر ماشین متفاوت خواهد بود. اما به طور تقریبی می توان گفت اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک در کلاچ از چهل میلیون ريال استشروع می شود که بسته به نوع ماشین این رقم تغییر خواهد کرد.

شما میتوانید در مورد تعمیر کمک فنر بیشتر بدانید.

قیمت تعمیر تقه زدن گیربکس اتوماتیک

با توجه به اینکه تقه زدن گیربکس به وجود عیب در کدام قطعه مربوط باشد می توان قیمت تعمیر متفاوتی را برای این امر در نظر گرفت. همچنین در ماشین های متفاوت نیز این قیمت تغییر می کند. با این حال می توان به طور معمولی قیمت تعمیر تقه زدن گیربکس اتوماتیک را از بیست و پنج میلیون ريال است گفت که بسته به نوع ماشین این رقم تغییر خواهد کرد.

قیمت تعمیر گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک

گاز هرز خوردن نیز از دیگر ایرادات رایج در گیربکس های اتوماتیک به شمار می رود. گاز هرز خوردن معمولا به این شکل است که در سرعت های بالا هر چقدر پدال گاز را بیشتر فشار می دهید حس می کنید که به همان نسبت سرعت و شتاب ماشین افزایش پیدا نمی کند و به اصطلاح ماشین گاز هرز می خورد. در این مواقع باید به تعمیر گاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید. قیمت تعمیر گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک بسته به مدل ماشین حداقل سی میلیون ريال خواهد بود.

قیمت آچارکشی اتصالات گیربکس اتوماتیک

اگر گیربکس اتوماتیک شما دچار ایراد شل شدن اتصالات شود ممکن است با لرزش و یا صدای اضافی در هنگام حرکت مواجه شوید. در این زمان باید هر چه سریع تر برای سفت کردن و آچار کشی اتصال های گیربکس اتوماتیک ماشین خود به تعمیر گاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید . قیمت این عمل به صورت جداگانه حساب نمی شود و جزوی از فرآیند تعمیر است.

قیمت رفع بوی سوختگی از گیربکس اتوماتیک

در موارد بخصوصی این احتمال وجود دارد که به علت ایراد برقی و یا بالا رفتن دمای گیربکس از حد مجاز و در نتیجه آمپر کشیدن سیستم برقی این بو به مشام برسد . اینکه چه دلایلی باعث بروز همچین مشکلی شده باشد مشخص خواهد کرد که اُجرت رفع بوی سوختگی از گیربکس اتوماتیک ماشین چقدر است اما به طور میانگین و در خرابی های متداول می توان قیمت تقریبی رفع بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک را حداقل ده میلیون ريال است.اُجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک

مطالعه کنید درباره‌  تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

اُجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک در دمای بالا

دمای زیاد در گیربکس اتوماتیک ماشین شما؛ می توان منشا بسیاری از خرابی ها در قطعه های متفاوت گیربکس اتوماتیک باشد . توصیه می کنیم هرگز دمای بالای گیربکس را ساده نگیرید و حتما برای عیب یابی و رفع عیب به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید. به طور متوسط و طبق تجربه تعمیرگاه تخصصی گیربکس می توان اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک در دمای بالای را حداقل ده میلیون ريال در نظر گرفت.

قیمت تعمیر گیر کردن دنده در حالت P

در بعضی موارد پیش می آید که ماشین در حالت P قفل می شود . قفل شدن دنده ممکن است در زمان های مختلف رخ دهد این احتمال وجود دارد که در زمان آغاز حرکت این مشکل پیش بیاید یا در زمانی که ماشین داغ شده و گیربکس تحت فشار قرار گرفته باشد . قیمت تعمیر گیر کردن دنده در حالت P به طور متوسط حداقل بیست میلیون ريال است.

قیمت تعمیر در رفتن دنده گیربکس اتوماتیک

یکی دیگر از ایرادات و مشکلات رایج در گیربکس های اتوماتیک در رفتن دنده است . در این شرایط بعد از قرار دادن دنده در حالت خاص دنده از حالت مورد نظر خارج می شود و راننده در جا زدن دنده با مشکل رو به رو می شود . توصیه می شود این وضعیت را هر چه سریع تر به تعمیر کار گیربسک اتوماتیک خود گزارش دهید. در تعمیرگاه گیربکس قیمت تعمیر در رفتن دنده گیربکس اتوماتیک حداقل بیست میلیون ريال خواهد بود.

قیمت تعمیر خلاص شدن دنده گیربکس اتوماتیک

حالت دیگری که می تواند درد سر ساز شود خلاص شدن خود به خودی گیربکس اتوماتیک است . در این حالت نیز هر چند راننده سعی می کند گیربکس را در دنده خاصی قرار دهد اما گیربکس در حالت خلاص قرار می گیرد . قیمت خلاص شدن خود به خودی گیربکس اتوماتیک حداقل بیست میلیون ريال خواهد بود.

قیمت تعمیر زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک به خودی خود صدای زیادی ندارد و بسیار روان و نرم کار می کند . مخصوصا در ماشین های مدل بالا تر که از طراحی پیشرفته تر گیربکس اتوماتیک بهره مند هستند ؛ تغییر دنده در گیربکس اتوماتیک ماشین بسیار نرم و بی صدا اتفاق می افتد . اگر توجه شود که گیربکس در هنگام گاز خوردن و در سرعت های بالا صدای بلند و یا زوزه کشیدن دارد نشانه خرابی در یکی از قطعه های داخلی آن است و تا قبل از این خرابی منجر به خرابی دیگر قطعه های گیرکس شود باید به تعمیر گاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید. قیمت تعمیر زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک حداقل پنجاه میلیون ريال می باشد. البته در این مورد نیز مانند دیگر موارد قیمت اعلام شده تقریبی بوده و قیمت پایانی تعمیر در تعمیر گاه و بعد از دیده شدن ماشین مشخص می شود .

در مورد تعمیر ترموستات بیشتر بدایند.

قیمت تعویض گیربکس اتوماتیک

باز کردن گیربکس اتوماتیک از روی ماشین و نصب گیربکس جدید عملی کاملا تخصصی است و حتما باید توسط کارشناس متخصص ؛ آموزش دیده به انجام برسد . قیمت نصب گیربکس جدید بر روی ماشین نیز بسته به نوع ماشین و شرایط فنی آن تغییر می کند. به طور متوسط قیمت تعویض گیربکس اتوماتیک در تعمیرگاه گیربکس حداقل صدو پنجاه میلیون ريال می باشد.اُجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر یا تعویض گیربکس اتوماتیک

گاهی ا مواقع پیش می آید که بعد از تعمیر گیربکس اتوماتیک ماشین خود و طی مدت زمان کوتاهی متوجه بروز ایرادات دیگری در گیربکس می شوید و مجددا جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیر گاه مراجعه می کنید و گاهی ممکن است این فرآیند چندین بار تکرار شود. در این زمان اگر از خدمات تعمیر گاه تخصصی گیربکس اتوماتیک استفاده می کنید و به خدمات تعمیر کار از نظر فنی اعتماد دارید این سوال برای شما پیش خواهد آمد که آیا اگر از ابتدا گیربکس اتوماتیک خود را تعویض می کردید بهتر نبود؟

در مواقع خاصی پیش می آید که خرابی که در گیربکس اتوماتیک شما پیش آمده دلیل مهمی داشته است که به سایر قطعات گیربکس نیز آسیب رسانده است. به عنوان مثال ممکن است خرابی یک قطعه از گیربکس به دلیل طول عمر و کار کرد بسیار زیاد ماشین و در نتیجه فرسودگی در قطعه باشد.

مطالعه کنید درباره‌  مهم ترین نکات تعمیر گیربکس اتوماتیک(2023)

اقداماتی در این زمان باید انجام دهید.

در این مواقع مشخص است که اگر به عنوان مثال چرخ دنده های گیربکس اتوماتیک شما بر اثر سالها  کار کرد دچار فرسودگی شده اند و یکی از آنها نیاز به عوض کردن آن است ؛ ممکن است طی مدت زمان کوتاهی دیگر چرخ دنده ها و سایر قطعه های گیربکس نیز دچار فرسودگی شده و نیاز به عوض کردن داشته باشند.

یا ممکن است گیربکس اتوماتیک شما مدتی طولانی با کاهش سطح روغن مواجه شده باشد و قطعات متعددی از گیربکس آسیب دیده باشند و لذا تعمیر موقت گیربکس و تنها تعویض یک قطعه که اکنون آسیب جدی دیده نمی تواند اصولی باشد. به طور کلی در این موارد باید با تعمیر کار متخصص مشورت کنید و از وی بخواهید که قبل از تعویض قطعه معیوب سایر قطعات را نیز تا حدودی چک کند اگر نیاز به تعمیر یا تعویض دارند به شما اطلاع دهد. اگر قیمت تعمیر از نصف  قیمت

گیربکس اتوماتیک بیشتر شود در بیشتر مواقع توصیه می شود که بجای تعمیر به تعویض گیربکس اتوماتیک ماشین خود اقدام کنید.

سوالات متداول اُجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک

آیا در ماشین های اتوماتیک روغن گیربکس هم مثل روغن موتور نیاز به تعویض دارد ؟

قطعا یکی از مهم ترین فاکتور های نگهداری درست گیربکس اتوماتیک که از خرابی های پشت سر هم و قیمت های جانبی جلوگیری خواهد کردعوض کردن به موقع روغن گیربکس اتوماتیک ماشین می باشد.

برای انجام سرویس‌ های دوره‌ ای گیربکس زمان بندی خاصی نیاز دارد ؟

زمان بندی سرویس های دوره ای و همچنین عوض کردن روغن و عوض کردن فیلتر روغن در بروشور ماشین ثبت شده است.

مهم ترین علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

گرفتگی مجاری روغن یا وجود ایراد در شیر برقی ها یا سوپاپ ها و یا اویل پمپ می توانند یکی از دلایل تقه زدن گیربکس اتوماتیک به شمار آیند.

چرا گیربکس اتوماتیک زوزه می‌کشد ؟

ایجاد اشکال در هر قسمتی از گیربکس اتوماتیک می تواند منجر به زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک شوند. از مهم ترین قسمت هایی که در صورت خرابی این علامت را بجا می گذارد می توان به سایش چرخ دنده ها و نا میزان بودن محور های گیربکس اشاره کرد.

مهم ترین دلیل هزر گاز خوردن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

هر گونه ایرادی در سیستم روغن از جمله پایین آمدن سطح روغن یا خرابی قطعه های تنظیم کننده فشار روغن می تواند منجر به گاز هرز خوردن ماشین شما شود. همچنین خرابی در صفحه کلاچ نیز از جمله دلایل شایع در گیربکس های اتوماتیک در زمان گاز هرز خوردن ماشین به شمار می رود.

معنی خلاص شدن در گیربکس اتوماتیک چیست؟

معنی خلاصی گیربکس اتوماتیک همان طور که از نامش بر می آید به خلاص شدن خود به خود و یا دائمی ماشین مربوط است. یعنی وضعیتی که هر چه سعی می کنید ماشین را در دنده جلو یا عقب قرار دهید با مشکل رو به رو می شوید . اگر در سیستم روغن گیربکس اختلال ایجاد شود و یا توربین گیربکس به مشکل بر بخورد یا کلاچ از کار افتاده باشد امکان دارد به خلاصی گیربکس بیانجامد.

رخ دادن عمل اضطراری گیربکس اتوماتیک در دنده ۳ چه معنا است؟

از دیگر نشانه های خرابی در گیربکس اتوماتیک ماشین شما ؛ می توان قفل شدن گیربکس دانست. در این حالت گیربکس در یک دنده خاص که معمولا دنده سه می باشد قفل می شود و در رانندگی اخلال ایجاد می کند. در این مواقع بهتر است هر چه سریعتر ماشین را به تعمیر گاه تخصصی گیربکس اتوماتیک برسانید.

چرا دنده در حالت پارک گیر می کند؟

عواملی مختلفی از آسیب دیدن اهرم گرفته تا آسیب در سیستم تعلیق و ترمز ماشین و یا حتی سیستم برق ماشین ممکن است به قفل شدن گیربکس اتوماتیک در حالت پارک منجر شود.

چرا ماشین در هنگام حرکت دارای لرزش است ؟

یکی از مهم ترین دلایل لرزش گیربکس اتوماتیک را می توان به شل بودن اتصالات گیربکس مربوط دانست. همچنین اگر آنبالانسی در محور ها یا چرخ دنده ها بوجود آید لرزش به همراه صدای زیاد از گیربکس مشاهد می شود.

آیا تعویض روغن  گیربکس‌ هیبریدی شبیه گیربکس های اتوماتیک است ؟

همانطور که گفته شد تعویض روغن از جمله مهم ترین اقدامات نگهداری گیربکس به شمار می رود و این عمل هم در گیربکس هیبریدی و هم در گیربکس های اتوماتیک غیر هیبریدی ضروری است.

شما میتوانید برای ارتباط بیشتر باما در تماس بوده و ما را در اینجا دنبال کنید.

از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید کمال تشکر را داریم. لطفا نظرات خود را با ما و بقیه در کامنت ها به اشتراک بگذارید.

 

منبع: صفحات وب

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 1 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 1

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *