0
(0)

اگر به تازگی گیربکس اتومات ماشین 206 یا 207 تان دچار مشکل شده است، اگر با مشکل تقه زدن یا روشن شدن چراغ اس برف مواجه شدید باما همراه باشید در این مقاله به تعمیر گیربکس اتومات 206 میپردازیم.

یکی از مشکلاتی که در خودروهای اتومات 206 یا 207 به مرور زمان پیش می آید مشکل تقه زدن یا روشن شدن چراغ اس برف است، معمولا این مشکل درخودرو های 206 یا 207 بعد از کیلومتر های بالای دویست هزار کیلومتر به وجود می آید. دقت داشته باشید این مقدار کارکرد درهمه ای خودرو های 206 یا 207 یکسان نیست مثلا دربرخی خودروها ممکن خیلی زود تر این ایراد خودش را بروزدهد. بستگی به نگهداری شما دارد، مثلا اگر شما روغن گیربکس خود را به موفع عوض کنید و از روغن با کیفیت استفاده کنید درسلامت گیربکس خودروی خود تاثیر بسزایی گذاشته اید. برخی از قطعات داخل گیربکس شما مصرفی هستند و به مرور زمان نیاز به تعویض پیدا میکند. درادامه به برسی دقیق تر این قطعات و تعمیر گیربکس اتومات 206 میردازیم.

گیربکس اتومات یا(AL4)

شرکت خودروسازی در فرانسه به منظور ارتقا کیفی مدل‌های اتوماتیک، با مشارکت شرکت رنو اقدام به طراحی و عرضۀ گیربکس AL4 کرد. این گیربکس از مدل‌های تیپ ترونیک گیربکس‌های اتوماتیک به حساب می‌آید.

گیربکس AL4 در خودروهایی مانند مگان، لوگان، داستر، لاگونا، سران و در بعضی از مدل‌های پژو مانند 308، 206، 207 و پارس استفاده شده است. این گیربکس عرضیِ پنج دنده‌ای در ابتدا، DPO نام گرفت.

مطالعه کنید درباره‌  ادرس تعمیرگاه سوزوکی تهران

گیربکس AL4 یک محور انتقال مکانیکی/ هیدرولیکی دارد که به وسیلۀ دیفرانسیل انتگرالی، مونتاژ شده است. این گیربکس به طور مداوم در حال ارتقا است که هم اکنون می‌توانید تغییراتی مانند 4HP و BVA را در آن مشاهده کنید.

باند گیربکس al4

باند ترمز گیربکس اتوماتیک چگونه کار میکند.؟
این قطعه در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک به دو صورت ساده و سرو تولید میشود.
هنگامی که فشار روغن بر پشت پمپ هدایت میشود موحب حرکت پیستون میشود و نیروی پیستون باعث غلبه بر فنر باند میشود و در نتیجه باعث فشار آوردن بر روی قفل کننده میشود که در اینجا (باند سرو)شروع به کار میکند
حالا اگر چرخ دنده ها به وسیله محور ورودی بچرخد هرزگردها با سرعت پایین تری شروع به گردش میکنند و در نهایت قفسه محور‌‌‌‌های خروجی با سرعت کمتر اما گشتاور بالا میپرخد.
برای آزاد سازی باند ترمز روغن به پشت پیستون پمپ گیربکس باید فشاری وارد نکند
هنگامی کلاچ درگیر میشود  که روغن به پشت پیستون ها هدایت شود با حرکت پیستون صفحه ها به فشرده میشود و این فشرده شدن موجب قفل شدن چرخ دنده ای خورشیدی در قفسه مبشود به ترتیب است که در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک مجموعه خورشیدی به منظم کار میکند و هنگامی هم که فشار روغن برداشته میشود کلیه صفحه ها از طریق فنر‌‌‌‌های برگشت دهنده به حالت اول خود بر میگردن. باند درگیربکس مصرفی است معمولا بد ازکارکردن طول عمر مفید باند ها به پرچ میرسند وباعث تولید پلیسه درگیربکس میشود

و همین پلیسه ها کارکرد گیربکس شما را دچار اختلال میکند. در این مواقع با مشکلاتی همچون تقه زدن گیربکس یا روشن شدن چراغ اس برف مواجه میشوید.

مطالعه کنید درباره‌  تعمیر ویتارا

فیلتر روغن گیربکس

در پایه پمپ قرار دارد. و روغن را از قسمت پاینی گیربکس دریافت کرده، و ذرات معلق آن را جدا می کند. همچنین در این فیلتر یک آهن ربا برای ذرات فلزی قرار اده شده است.

می توان گفت وضیفه اطلی فیلترروغن گیربکس تمیز نگه داشتن روغن گیربکس وجدا نمودن ذرات کثیف ازروغن است .همچنین این قطعه درسلامت وحفض گیربکس شما نقش بسزایی دارد طول عمر مفید این قطعه معمولا 250 هزار کیلومتر است. بعد این کارکرد فیلتر روغن باید عوض شود.

ساعت گیربکس (AL4)

یکی از قطعات مهم در گیربکس، ساعت گیر بکس است. درواقع مغز گیربکس شما ساعت گیربکس شما هست.

ساعت گیربکس یک مرکز کنترل پر پیچ و خم است که از چندین شیر برقی، گذرگاه و سوپاپ تشکیل شده است. عملکرد اصلی این جزء با وجود ساختار پیچیده آن بسیار ساده است. روغن گیربکس را به جایی که لازم است هدایت می کند و به وسیله نقلیه شما کمک می کند دنده ها را به آرامی تعویض کند.

اگر ساعت گیربکس آن طور که باید عمل نکند، رساندن روغن گیربکس به قطعه گیربکس  دشوار می شود. و می تواند به گیربکس خودرو شما آسیب برساند.

همان طورکه در بالا گفتیم برخی از قطعات گیربکس مانند باندها، فیلتر روغن، مصرفی هستند وپس از کارکرد مشخصی خاصیت خود را از دست میدهد واگر به موقع به تعویض این قطعه ها نپردازیم باعث تولید پلیسه میشود به مرور این پلیسه ها در ساعت گیربکس شما میرود ومراحل روغن کاری را دچار اختلال میکند. همین امرباعث خرابی گیربکس شما میشوند. وبه مرور با مشکل تقه زدن گیربکس یا به موقع تعویض نکردن دنده مواجه میشوید.

مطالعه کنید درباره‌  آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک

برای مشاوره یا اطلاعات بیشتر میتوانید باما تماس بگیرید.

 

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *