تعمیر گیربکس اتوماتیک در غرب تهران

0
(0)

پژو 206 یکی از پرفروش ترین خودروها در ایران است.این خودرو با گیربکس دستی و اتومات تولید می گردد. یکی از رایج ترین علت های خرابی این خودرو نیز به وجود آمدن مشکل در گیربکس آن است.به همین جهت در این مقاله تلاش کرده ایم در رابطه با ایرادات و نحوه تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 مطالبی گردآوری نماییم که به اقدامات شما در این زمینه کمک کند.تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

پژو 206

پژو 206 اصالتا تولید کشور فرانسه در سال 1997 است.نام این خودرو از نام شرکت تولید کننده آن یعنی شرکت پژو گرفته شده است. این خودرو تا سال 2010 در خود فرانسه تولید شده و مورد استفاده فرانسوی ها بود.اما پس از آن فرانسه 206 را به کشور های دیگر صادر کرده و تولید آن در فرانسه را متوقف نمود.

این ماشین در کشور ما توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو تولید شده است. ایران خودرو در سال 1380 برای اولین بار پژو206 را تولید نمود. تولید 206 در کشور ما به صورت مونتاژ زیر نظر شرکت پژوانجام می گیرد.پژو 206 از همان ابتدای ورود به ایران به دلیل محبوبیت فراوان در تیراژ بالا مونتاژ شد.به طوری که این خودرو پس از پراید بیشترین انتخاب خانواده های قشر متوسط جامعه و جوانان است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

پژو206 در ایران در سه تیپ عرضه می گردد.  در تیپ 2 و 5 گیربکس دستی پنج سرعته استفاده شده است.اما در تیپ 6 ، گیربکس اتوماتیک است . بیشترین علت مراجعه پژو 206 تیپ به تعمیرگاه ، ایراد در گیربکس اتوماتیک آن است.هم چنین با توجه به محبوبیت آن بعید نیست که بسیاری ازمالکان این خودرو به دنبال بهترین تعمیرگاه برای معاینه و تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 باشند.در ادامه بهترین تعمیرگاه ها و نکاتی که باید برای تعمیر پژو 206 در نظر داشته باشید را ذکر خواهیم کرد.تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

مطالعه کنید درباره‌  بررسی 0 تا 100 انواع گیربکس اتوماتیک

 در چه مواردی تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 در اولویت است؟

  • هنگامی که دنده یک  را به دوعوض می کنیم ؛ خودرو تقه می زند.
  • گیربکس اتوماتیک دروضعیت اضطراری قرار می گیرد. (تقه های شدید و چراغ برف و اسپرت روشن است.)
  • سیستم فشار روغن ایراد دارد.(به علت خرابی شیر های برقی)
  • صافی گیربکس مسدود شده است.
  • پمپ روغن اشکال دارد که می تواند موجب سوختن صفحه کلاچ ها شود.
  • حرکت خودرو ضعیف اسحتی در زمین های بدون شیب (غالبا مبدل گشتاور ایراد دارد.)
  • اگر خودرو درحالت D باشد ؛ گیربکس گاز هرز می زند.
  • گیربکس در صورت افزایش سرعت دنده را عوض نکرده و در دنده یک می ماند.
  • سلکتوراز تنظیم خارج شده است.

در جهت آگاهی بیشتر از اقداماتی که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 باید انجام شود؛ برخی از این موارد را در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

روشن بودن چراغ برف و اسپرت و گیرکردن گیربکس

اگر چراغ برف و اسپرت چشمک می زند و دنده در وضعیت اضطراری قرار گرفته است ؛ و شما قادر به عوض کردن دنده نیستید.در چنین حالتی در سیستم  گیربکس اتوماتیک ایرادی به وجود آمده است.

یکی از علت های احتمالی به وجود آمدن این مشکل ، فرا رسیدن زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک است.و روشن شدن چراغ ها به دلیل این است که سنسورهای گیربکس نیاز به تعویض روغن را تشخیص داده اند.اگر علت ایراد این باشد؛ خوشبختانه به تعویض یا تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 نیازی ندارید.تنها کاری که باید انجام دهید؛مراجعه به تعمیرگاه برای تعویض روغن گیربکس است.

روشن بودن چراغ های S&*  نشانه ای از نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

چنانچه  چراغ های اسپرت و برف در صبح ها روشن می شوند ؛ و یا زمان هایی که موتور خودرو پژو 206 شما هنوز گرم نشده است ؛ ممکن است شیرهای برقی دچار اشکال شده باشند. اگر علت این باشد با خاموش و روشن کردن خودرو، مشکل به صورت موقتی برطرف خواهد شد.این حالت از حالت قبلی ، پیچیده تر است. در نتیجه پس از مشاهده چنین نشانه هایی باید در اسرع وقت برای تعمیر گیربکس اتوماتیک 206  به تعمیرگاه مراجعه نمایید.

مطالعه کنید درباره‌  اُجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک

ضعیف شدن شیرهای برقی گیربکس اتوماتیک

در صورتی که چراغ های برف و اسپرت با گرم شدن موتور و رفتن از دنده 3 به دنده  4 روشن می شوند؛ شیرهای برقی گیربکس ضعیف شده اند.

در چنین حالتی باید برای تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 به تعمیرگاه بروید تا شیرهای برقی گیربکس خودرو تعویض شود و ایرادات ناشی از آن در گیربکس هم برطرف گردد.

اما چنانچه چراغ ها در سربالایی های پر شیب روشن می شوند؛ احتمالا سطح روغن گیربکس پایین است.

و در حالت بد تر روغن از گیربکس خارج می شود. برای رفع مشکل، گیربکس باید پیاده شود. در این حالت تعمیر این گیربکس حدود یک الی دو روز زمان خواهد برد.تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

در شروع حرکت، خودرو تقه می زند

در این حالت ، زمانی که خودرو گرم می شود ؛ یا در ترافیک سنگین قرار می گیرید؛ و یا مجبورید خودروی خود را مرتبا متوقف نمایید؛ تقه زدن در شروع حرکت، بیشتر رخ می دهد.این تقه زدن ها شبیه تصادف خفیف از عقب خودرو است.

در چنین حالتی باید برای  تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 اقدام کنید.اما تعمیرکار نیازی به باز کردن کامل گیربکس ندارد ؛ در نتیجه تعمیر در زمان کمتری  قابل انجام خواهد بود.

شما میتوانید در مورد تقه زدن گیربکس ۲۰۶ اینجا بیشتر بخوانید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 به دلیل شتاب نگرفتن اولیه

اگر گیربکس اتوماتیک در شتاب اولیه به خوبی عمل نکند؛ نشان دهنده ی مشکل در یکی از بخش های زیر است:

  • کیت صفحات
  • پیستون ها
  • تورک کنورتور

تنها تعمیرکاران حرفه ای چنین مشکلاتی را در گیربکس تشخیص می دهند و تعمیرآن نیز طی 2 الی 3 روز انجام خواهد شد.

مطالعه کنید درباره‌  هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

برای انجام تمامی خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 به دست تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه می توانید به خدمات خودرو کاظم مراجعه نموده و در کمترین زمان ممکن خودرو خود را تحویل بگیرید.

شما میتوانید همچنان ما را در اینجا دنبال کنید.

مخاطبان عزیز سپاس گزاریم که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید.نظرات و سوالات خود در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 را از طریق بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع : صفحات وب

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *