تعویض دسته دنده

0
(0)

خب همانگونه که شما راننده عزیز میدانید رانندگی با دسته دنده معیوب نیز علاوه بر آزار شما هنگام رانندگی؛ میتواند موجب بروز حوادث خطرناکی برای شما نیز شود. از همین رو اگر دسته دنده خودرو شما نیز خراب شد؛ باید به سرعت برای تعویض دسته دنده خودرو خود نیز اقدام نمایید. تعمیرگاه تخصصی سوزوکی ویتارا نیز با دارا بودن بهترین تعمیرکاران و متخصصان نیز این کار را برای شما به بهترین نحوه ممکن برای شما انجام میدهند.

در ادامه این مقاله نیز ما به شما درمورد تعویض دسته دنده خودرو، نحوه انجام آن، قیمت دسته دنده و… با شما صحبت خواهیم کرد. ادامه مقاله رو همراه ما باشید.

نکته های خرید دسته دنده مناسب خودرو

شاید خرید یک دسته دنده کار خیلی ساده ایی به نظر برسد؛ اما این دسته دنده های موجود در بازار نیز الان آنقدر تنوع رنگی(ظاهری) و آپشنی دارند که، ظاهر آنها نیز میتواند برای شما فریبنده بود. و شما اگر از نکات خرید دسته دنده مناسب خودرو خبر نداشته باشید؛ ممکن است دسته دنده ایی خریداری کنید که، مناسب خودرو شما نبوده و مجبور شوید برای تعویض همان دسته دنده نیز به زحمت فروانی نیز بیفتید.

کیفیت دسته دنده

شما باید برای خودرو خود دسته دنده ایی رو خریداری کنید که؛ استحکام و دوام مناسبی نیز داشته و شما نگران خرابی ظاهری و فرسوده شدن آن نیز نباشید.

مطالعه کنید درباره‌  تعمیر جعبه فرمان

سازگاری دسته دنده

شما باید هنگام خرید دسته دنده نیز به این نکته توجه داشته باشید که؛ علاوه بر مرغوبیت بالا دسته دنده خودرو نیز مناسب ماشین شما بوده و با اهرم خودرو شما سازگار و روی آن بنشیند.

جنس دسته دنده و مدل سوار شدن آن

دسته دنده دارای متریال های مختلفی بوده و همین وسیله میتواند به اشکال کرومی، آلومینومی، پلاستیکی ویا به شکل چرمی نیز باشد. دسته دنده ها به دوصورت پیچ و مهره ایی و چفت هستند. هنگام خرید دسته دنده نیز به شما دفترچه راهنمایی تحویل داده می‌شود که، شما چگونه باید دسته دنده رو سوار کنید. اما شما قبل آن باید مدل دسته دنده خود را انتخاب و مورد بررسی نیز قرار دهید. و اگر مدل پیچ و مهره ایی تهیه نمودید؛ باید اندازه آن رو مدنظرتان را قرار دهید.تعویض دسته دنده

رنگ دسته دنده

دسته دنده نیز از رنگ های متنوعی در بازار موجود است. شاید شما زیاد به رنگ آن زیاد توجه نداشته باشید اما؛ یکسری افراد دوست دارند که دسته دنده رنگی ویا با طرحی متفاوت خریداری نمایند. که به آنها حس متفاوت بودن نیز دست دهد. شما اگر دوست دارید که دسته دنده متفاوت نیز داشته باشید، میتوانید از رنگ های متفاوت آن نیز خریداری کنید که؛ این رنگ ها عبارت اند از کروم یا خاکستری و… در انواع مختلف متفاوت دسته دنده.

دسته دنده خودرهای اتومات و دستی

این قسمت بستگی به خودرو شما دارد. خودروهای اتوماتیک نیز نیاز به دنده اتومات دارند. شاید این چیز ساده برای شما باشد اما؛ چون این دو دنده شباهت بسیاری نسبت به هم دارند. و بسیاری نیز به همین دلیل این دو دسته را باهم اشتباه میگیرند.

مطالعه کنید درباره‌  علائم خرابی میل موجگیر

به صورت معمول نیز شیارهای روی دنده دستی وجود دارد که در دنده های اتومات آن را مشاهده نمی‌کنیم. این نکته میتواند به شما در انتخاب دسته دنده خودرو نیز کمک شایانی نیز کرده و از دیگر راحل های انتخاب دسته دنده؛ مشورت با فروشنده این دست از کالا نیز است.

قیمت دسته دنده

قیمت تعویض دسته دنده خودرو نیز بسته به برند و نوع متریال آن متفاوت خواهد بود. که این نکته برای بسیاری نیز حائز اهمیت است. و به اولین چیزی توجه میکنند نیز قیمت دسته دنده نیز است.

نحوه تعویض دسته دنده

شما در صورتی تمایل دارید خود دسته دنده خودرو خود را تعویض نمایید. میتوانید با انجام مراحل زیر نیز دسته دنده را تعویض نمایید. که این مراحل عبارت اند از:

بخش اول

باید خودروی خود را روی ترمز اظطراری گذاشته و بعد دنده خودرو خود را در حالت خلاص قرار دهید. در این صورت شما روی دسته دنده نیز تسلط و تمرکز بالایی خواهید داشت.تعویض دسته دنده

مرحله دوم تعویض

در اینجا کار تعویض به دو نحوه ممکن قابل صورت میگیرد که شما در روش اول؛ در داخل خودرو نیز میتوانید دسته دنده را در جهت ساعتگرد نیز چرخانده و اقدام به تعویض نمایید.

روش دوم نیز پیچی را که سر دسته را به دسته چسبانده را چرخانده و؛ اگر سردسته و دسته با پیچ به هم وصل شده باشند میتوانید با بازکردن پیچ نیز تعویض را صورت دهید.

در آخر

این مرحله کافی است که شما تمام مراحل بازکردن دسته دنده را؛ برای وصل کردن از آخر به اول نیز برگردانید و به صورت معمول هم مشکلی برای تعویض نیز پیش نمی آید.

مطالعه کنید درباره‌  تعمیر واتر پمپ سوزوکی ویتارا

اما اگر شما خود فردی فنی نبوده و تمایل دارید که دسته خود را یک تعمیر کار خبره تعویض نمایید؛ میتوانید در سایت تعمیر تخصصی سوزوکی کاظم نیز تعین نوبت نموده تا کار شما توسط متخصصان کارکشته ما صورت پذیرد.

استفاده از دسته معیوب

دسته دنده معیوب نیز میتواند علاوه بر مزاحمت برای شما حین رانندگی باعث بروز خطراتی نیز شود. که از این موارد میتوان به جابه جا نشدن به موقع جعبه دنده ویا تعویض نشدن دسته دنده نیز اشاره کرد.

شما برفرض اگر در یک جای شلوغ در حال رانندگی باشید و باید سرعت عمل به خرج دهید، باعث ایجاد دردسرها و خطراتی نیز برای شما خواهد داشت.تعویض دسته دنده

سخن آخر

تا اینجای مقاله نیز ما باشما نیز درمورد دسته دنده، نحوه تعویض دسته دنده، انواع آن و… صحبت کرده ایم. حال شما باید تصمیم بگیرید که چه دسته دنده و با شکل و متریال رو روی خودروی خود نصب نمایید.

شما میتوانید از ما بیشتر بدانید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

منبع: صفحات وب

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *