تعمیر کمک فنر

0
(0)

خب همان گونه که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد اینکه یک قطعه، مانند کمک فنر خودرو شما خراب شده و نیاز به تعمیر کمک فنر خودرو خود داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با باسازی کمک فنر خودرو، روش های تعمیر آن، هزینه تعمیر کمک و… آشنا نماییم. ادامه مقاله رو با ما باشید.

تعمیر کمک فنر

همانگونه که میدانید تعمیرگاه تخصصی سوزوکی کاظم بهترین مرکز تعمیر کمک فنر، سوزوکی نیز شناخته و شما میتوانید خودرو سوزوکی خود را، در این مرکز با خیال آسوده نیز تعمییر نمایید.

کمک فنر از قطعات اصلی در سیستم تعلیق اتومبیل نیز به حساب می آید. که برای جذب اعوجاج ایجادی توسط، سطوح غیرهمواره جاده هنگام رانندگی نیز ساخته شده است. این قطعه همراه با 2 قطعه فنرهای تعلیق و فنرهای کویل برای رانندگی راحت، طراحی و اطمینال راننده از تماس همیشگی لاستیک و چرخ با جاده را فراهم میسازد.

کمک فنرها انرژی ایجادی از سطوح ناهموار را به گرما تبدیل کرده تا از، تاثیر امواج بر ماشین کاسته و سواری خودرو نیز ثبات پیدا میکند. از چرخش و تمایل زیاد خودرو به یک طرف، در پیچ های تند صرف نظر کنید. و همین طور این قطعه از جهش لاستیک اتومبیل شما، در زمین های غیرهموار جلوگیری میکند.

ولی این قطعه هم مانند سایر قطعات خودرو؛ در گذر زمان به فرسایش می افتد و برای اطمینال از ایمنی خودرو باید، باسازی کمک فنر خودرو نیز انجام شود.

تعمیر کمک فنر تهران

خدمات ارایه شده توسط ما با بهترین قطعات و ابزارات صورت گرفته که، تقریبا هرگونه خدمات تعویض ویا تعمیر رو به صورت کامل انجام میدهیم.

شما میتوانید برای صرفه جویی در زمان خود به صورت تلفنی از تعمیرگاه تخصصی کاظم، نوبت خود را دریافت کرده و در زمان معینی که باما هماهنگ میکنید. هم به کار خود رسیدگی کرده و هم خودرو شما در آن زمان مورد تعمیر قرار میگیرد.

موارد مورد توجه توسط شما

مواردی که شما به صورت حتمی باید به آن توجه در مورد قطعه کمک فنر نمایید عبارت اند از:

  • پرش ماشین
  • لاستیک سایده خودرو
  • ضربه های شدید هنگام عبور از دست انداز

اگر هریک از این نشانه ها مشاهده نمودید یعنی که کمک فنر ماشین خود را، باید به یک تعمیرگاه معتبر مانند تعمیرگاه تخصصی سوزوکی مراجعه نمایید.

مطالعه کنید درباره‌  تعمیر گیریبکس سوزوکی ویتارا

قیمت تعمیر با توجه به سیستم، که تعویض میکنید تعین میشود. آیا شما سیستم تعلیق هوا یا فنرهای استوک کار خواهید کرد؟تعمیر کمک فنر

نحوه تعویض کمک فنر

توصیه میشود در صورتی که میخواهید کمک فنرهای خودروی، خود را تعویض نمایید آن را به صورت جفت تعویض نمایید. تا خودرو شما به صورت پایدار و مطمین شده حرکت کند.

برای عوض نمودن پایه های تعلیق ابتدا یاطاقان، صفحات و بوشها را چک نموده و در صورت قدیمی بودن، به تعویض نیاز پیدا کرده اند.

مراحل تغییر کمک فنر به شرح زیر هستند که عبارت اند از:
  1. چک کردن برای تعین قطعاتی که نیاز به تعمیر دارند.
  2. چرخ ها رو باید برداشته و کمک قدیمی رو خارج کنید.
  3. کمک ها جدید رو روی خودرو سوار کنید.
  4. چک کردن سیستم های تعلیق برقی و فنرهای تعلیق برای هر بخش کهنه شده یا صدمه دیده
  5. نصب چرخ های خودرو و آزمایش مجدد سیستم های تعلیق.
  6. این نوع تعمیرها رو باید توسط تعمیرکاران خبره و مطمین، نیز انجام شود. تا از کیفیت تعمیر نیز اطمنیال حاصل نمایید.

مانند مرکز تعمیر تخصصی سوزوکی کاظم تا اینکه از تعمیر، این قطعه حیاتی اطمینال حاصل نمایید.

عوامل نشت کمک فنرها

معمولا کمک فنرها با مایع یا گاز پر میشوند. همین طور یک طول شوک با، قابلیت تنظیم دارد که میتوان 3 موقعیت نرمال محکم و نرم را با آن تنظیم نمود.

از دلایل اصلی نشت کمک فنر نیز پوسیدگی ویا صدمه دیدن درزهای بالاست. که این امر منجرب به نشت، مایع هیدرولیک از بالا میشود.

این اتفاق میتواند به دو دلیل رخ داده باشد:

دلیل اول اینکه شوک آلوده شده باشد

که میتواند به خاطر صدمه دیدن، صندوق عقب یا اب بندی نادرست صندوق عقب بوده باشد.

دلیل دوم شافت مورد صدمه قرار گرفته باشد

به هردلیلی که شافت مورد آسیب قرارگرفته باشد باعث سایدگی سریع مهر و موم های، بالایی شده که اصلی ترین دلیل آن به کاربردن انبر در حین، نصب است که میتواند به شفت آسیب وارد کند.

اگر یک کمک فنر آسیب ببیند و مورد تعمیر قرار نگیرد باعث، رخ دادهای خطرناکی شود و شما در هر دست اندازی شوید، تعادل و کنترل خودرویتان را از دست میدهید. زمانی که از موانعی مانند چاله ها، سرعت گیرها ویا سایر مسیرهای سخت، عبور کنید این حالت بسیار سخت تر خواهد شد.

اگر کمک های فنرهای آسیب دیده مورد تعمیر قرار نگیرد؛ علاوه براینکه رانندگی رو برای شما سخت میکند باعث بالا رفتن زمان توقف در، محیط های مرطوب شده ویا احتمال یک تصادف شدید برای خودرو شما خواهد بود.تعمیر کمک فنر

مطالعه کنید درباره‌  تعمیر بی ام و BMW: راهنمای جامع برای یافتن بهترین تعمیرگاه و خدمات

باسازی کمک فنر روغنی

کمک فنر روغنی متشکل از یک سیلندرعملکرد، یک میله پیستونی و توخالی فشرده سازی که جهت مایع رو هدایت کرده و روغنی که، در ناظر کمک فنر وجود دارد باعث میشود تا مهاربندی ارتعاشات را ساده تر کند.

جنبش از قسمتی به قسمت دیگر در کمک فنرهای جایگزین شده، تا تقابل با چشمه ها رو به خود جذب کرده و ارتعاش های خود را از بین برده و به، انرژی جنبشی خود را نابود میکند. کمک فنر روغنی از بهترین کمک فنرها است که به راحتی، قابل خرید بوده و از قیمت مناسبی هم برخوردار است.

مزیت های کمک فنر روغنی

زمانی که کاویتاسیون رخ میدهد قطر روغن هیدرولیک نیز تبدیل شده و باعث پایین آمدن کارایی، جاذب های ضربه گیر میشود. با تمام این حالات به رغم کمبودها جاذب های کمک فنر، هیدرولیکی روغن از خواص بسیار زیادی برخوردار است.

کمک ها روغنی نرم و راحت باقی خواهند ماند و این عمل باعث میشود که؛ راننده و سرنشینان از یک سواری بسیار راحت و بدون دغدغه رو تجربه خواهند کرد.

مزیت های کمک فنر روغنی هیدرولیک
  • از مزیت ها کمک فنرهای روغنی هیدرولیک نیز میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
  • این کمک فنرها بسیار همه پسند هستند و به راحتی هرچه تمام تر میتوان آنها رو خریداری نمود.
  • ساخت این کمک فنرها بسیار راحت است.
  • قیمت ستون ها هیدرولیک نسبت به سایرین خوش قیمت تر هستند.
  • همچنین این کمک فنرها منعطف و در هنگام رانندگی راحت هستند.

کمک فنر های گازی با کمک های روغنی بسیار متفاوت هستند و برای خوردوهای، اسپورت بسیار کاربردی تر هستند.

باسازی کمک فنر گازی

تولید کننده های مخازن گاز را با نیتروژن گازی در یک کمک فنر گازی پر میکنند و گاز تحت فشار، به سمت بالا قرار میگیرد. غالب افراد گمان میکنند که کمک فنر گازی توسط گاز خالی کار میکند در حالی که؛ این کمک فنرها توسط روغن و گاز کار میکنند.

کمک فنر گاز دارای ۲ ماده بوده که این دو در یک مخزن هستند. با این حال، این مواد توسط غشایی متفاوت پخش میشوند.

نیتروژن برای فشرده سازی روغن به کار رفته و از ایجاد فوم و حباب در کمک فنر جلوگیری می کند.

همانگونه نیتروژن تحت فشار بالا می ماند تا باعث ایجاد یک حالت ثابت در پیستون تحت فشار شوند تا پیستون، همیشه در یک حالت باقی بماند. و پیستون در سر جای باقی بماند. به همین دلیل این عمل باعث پایداری و کارکرد بهتر این کمک فنر میشود.

مطالعه کنید درباره‌  علت روغن ریزی گیربکس

در کنار این عوامل ستون ها و فنر بهتر خنک شده و به راحتی میتوانید آن ها را، جهات متفاوت نصب کنید. و از تاثیر و عملکرد آن ها کاسته نشود.

این نکته رو ذکر کنم که کاربرد کمک فنرهای گازی با روغنی، بسیار تفاوت دارند و کمک های گازی برای خودروهای مسابقه ایی مناسب ترند.تعمیر کمک فنر

مزایا و معایب کمک فنر گازی

در ادامه شما با مزیت ها و معایب کمک فنرهای گازی آشنا خواهید شد. هر کدام عبارت اند از:

مزیت های کمک فنر گازی

برای خودروهای مسابقه ایی بسیار مناسب است.

خنک کننده گی قوی تر داشته و از ایجاد فوم و حباب جلوگیری خواهد کرد.

معایب کمک فنر گازی

این کمک فنرها برای خودروهایی که داخل شهر تردد میکنند مناسب نیستند.

باسازی کمک فنر پرسی

عملکرد این کمک فنرها به این گونه است که خیال شما را از بابت تماس دایمی وسیله نقلیه شما، با سطح زمین حفظ میکند. اینها این عمل رو به واسطه مدیریت چگونگی فنرها و تعلیق انجام میدهند.

این عمل به راننده اجازه میدهد تا در همه شرایط لاستیک خودرو؛ شما با سطح زمین ارتباط داشته باشد. چه درهنگام رانندگی در محیط های راحت و چه در هنگام رانندگی در، شرایط سخت مانند دست اندازها ،چاله های سطح آسفالت و… .

این کمک فنرها تمام لرزه ها و ارتعاش های در زمان رانندگی را توسط، کمک فنرها و فنرهای اتومبیل نیز جذب میکنند.

هیچوقت در سیستم استرورت یک کمک فنر رو با پایه های استرورت، مورد قیاس قرار ندهید. چون تفاوت هایی بین آن دو وجود دارد که، این تفاوت در این است که کمک فنر اتصال میان دو قسمت، تعلیق رو برقرار میکند.

در حقیقت کلیه وزن خودرو در قسمت بالایی ستون قرار دارد نه قسمت کمک فنر.

علایم کمک فنر صدمه دیده

در خودرو یک یا چند کمک فنر میتوانند خراب و کار نکنند، یا به خوبی عمل نکنند. بسیاری از افراد در مورد تشخیص اشکال کمک فنر دارای مشکل هستند. در ادامه چند دلیل که باعث صدمه دیدن کمک فنر خودرو میشود رو، برای شما شرح میدهیم.

از این علامت ها میتوان به صدای پلوس ها، سیستم تعلیق و کمک ها را در هنگام رانندگی؛ در سرعت بالا میتوانید در داخل کابین بشنوید.

شما میتوانید برای دریافت نوبت تعمیر خودرو خود باما درارتباط باشید. و همچنین شما میتوانید ما را در اینجا دنبال نمایید.

 

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

منبع: صفحات وب

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *