علائم خرابی بوش طبق

5
(3)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که خودرو لوکس ویا هر خودروی دیگری که شما دارید، میل موج گیرتان خراب شده باشد. که خوب است شما در مورد علائم خرابی میل موجگیر، خودرو آگاهی داشته باشید.

درمقاله قصد داریم تا شما را با علایم خرابی میل موجگیر، نشانه های خرابی و نحوه تعویض آن را برای شما شرح دهیم. ادامه مقاله را همراه ما باشید.

میل موجگیر

میل موجگیر خودرو درقسمت زیرین میل‌تعادل قرار گرفته است و این وسیله برای پایین آوردن صدا هنگام درحین حرکت، حفظ تعادل در همه شرایط و رانندگی راحت برای سرنشینان طراحی شده و با حمایت بوش‌های پلاستیکی (لاستیکی) بدنه خودرو از تاب خوردن جلوگیری می‌کند.

این وسیله به واسطه وصل شدن توسط محور به دوطرف شاسی متصل می‌شود و با توجه به کارکرد این قطعه، خراب شدن آن به شدت خود را نشان می‌دهید. که در ادامه برای شما شرح میدهیم.

وظیفه این قطعه پخش نمودن نیرو بین چرخ‌های خودرو در پایین خودرو قرار گرفته، درهنگام حرکت است. که ازخم ‌شدن بیش از حد اتومبیل به یک طرف جلوگیری می‌کند. به همین دلیل فشار زیادی روی  آن متحمل می‌شود.علائم خرابی میل موجگیر

وظیفه میل موجگیر

وظیفه میل موجگیرومیل متعادل کننده (تعادل) کنترل کننده غلت خودرن خودرو در پیچ‌ها و رانندگی در سطوح مختلف است. این قطعه درحقیقت یک فنری است که موج را کنترل کرده و بین، 2 طبق زیرین نصب می‌شود. بیشترسیستم‌های تعلیق پشت (عقب) میل موجگیرعقب دارند که عمل آن مانند عملکرد جلوی آن است.

در زمان حرکت در خم (پیچ) اتاق اتومبیل به سمت، بیرون پیچ متمایل می‌شود. و در نتیجه طبق‌های زیرین در قسمت مخالف حرکت کرده و میل را می‌پیچاند. میل در برابر پیچیدن مقاومت می‌کند که باعث سفت شدگی سیستم‌های تعلیق میشود. و خودرو هنگام غلت خودرن کمتر به سمت بیرون، تمایل پیدا میکند.

مطالعه کنید درباره‌  ادرس تعمیرگاه سوزوکی تهران

همین طور زمانی که یک چرخ در دست اندازی گیرمی‌کند بقیه چرخ‌ها در؛ مسیر درست به کار خود ادامه میدهند. اما زمانی خودرو در مسیر صاف و راست حرکت میکند دیگر این قطعه، کارایی پیدا نمیکند.

به همین دلیل ثابت نگه داشتن برعملکرد سیستم تعلیق و پایین آوردن صدای جلوبندی، درهنگام راندن خودرو رابطه مستقیمی دارد. و به دلیل میل تعادل همیشه به وسیله دوبوش قوی نگهداری می‌شود.

در مورد اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک بیشتر بدانید.

علائم خرابی میل موجگیر

در رابط‌های موج گیر سیبک قرار دارد که با گذشت زمان عمر مفید آن هم تمام خواهد شد، و باید آن را تعویض نمایید. این که سیبک خودرو پاره شود پایین است ولی، به دلیل داشتن اتصال‌های ضعیف با نفوذ موادی مانند گرد و خاک، آب و… خاصیت چرب‌ شوندگی درون سیبک باعث لقی و شل شدن آن می‌شود.

از این علائم خرابی میل موجگیر میتوان به صدای تق تق حتی در؛ زمان چرخاندن فرمان و وارد شدن فشار به سیبک اشاره داشت.

بوش‌ها نگهدارنده در صورتی که درست عمل نکنند، باعث ایجاد سروصدا در، قسمت جلوبندی شده و لرزش فرمان هم از دیگر علائم خرابی  است.

میل موج گیر ضعیف توانایی بخش درست نیروی، حاصل از وزن ماشین را ندارد و خودرو زمان عبور از، سر پیچ ها گیج برخورد میکند.

نکته‌ایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نقص درسیستم تعلیق، فنر و کمک فنرها باعث گیج زدن خودرو می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که بعد از اطلاع ازمشکل اتومبیل خود را، سریعان به یک مرکز تعمیرگاهی نشان دهید.

نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید.

موقعی که قطعه های خودرو به درستی نگهداری و روغن کاری شود، میتوانند عملکرد و کارکرد بهتری رو در برای رانندگی طولانی مدت ارائه دهند. اما اگر این نکته به درستی رعایت نشود، علامت های هشدار اعم از صدای نازک تا، دیگر مشکلات در فرمان قابل دیدن می‌شوند.

که اگر به موقع برای رفع ایراد اقدام نکنید، منجر به اتفاقاتی جبران ناپذیری میشود.

مطالعه کنید درباره‌  تعمیر سوزوکی

در صورتی که متوجه این دست از مشکلات در خودرو خود شدید؛ باید به سرعت به مکانیک آشنا خود یا تعمیرگاه تخصصی سوزوکی کاظم تماس حاصل فرمایید.علائم خرابی میل موجگیر

یک سیبک در دوطرف میل تعادل قرار گرفته و هریک دارای؛ زمان مشخص مصرفی هستند و بعد آن زمان باید مورد تعویض قرار بگیرند. سیبک ها قطعه‌های مقاومی هستند و به راحتی از کار نمی‌افتند و پارشدگی آن‌ها بسیار پایین است.

همانگونه که به شما گفته شد سیبک‌ها ازمقاومت ضعیفی برخودرارند و با ورود موادی مانند غبار و… بخش چرب شده اش را، از دست میدهند و دچار لقی می‌شنود. و صدای تق تق درهنگام چرخیدن فرمان خودرو، هم ازاین علائم‌ها خرابی این خودروها هستند.

همان طور خودرو وسیله ایی که شما در بیشتر روزها، از آن استفاده میکیند پس شما نسبت به نحوه کاکرد اتومبیل خود در مسیرآگاهی دارید.

علائم خرابی میل موجگیر

شما از طریق راحل‌های زیر میتوانید به علائم خرابی میل موجگیر خودروتان پی ببرید، که عبارت اند از:

عملکرد آهسته خودرو

از ساده‌ترین روش‌های تشخیص اشکال میل موجگیر خودرو شما در دورهای سریع؛ اتوهندلینگ کندی را از خود نشان می‌دهد.

همین طور زمانی که ثبات خودرو از قبل کمترشده باشد نشانگر؛ ساییدگی در بوش بوده و باید تعویض شود. این را هم بدانید که زمانی بوش‌های میل موجگیر شروع به پوسیدگی می‌کنند، زمان این پروسه افزایش پیدا میکند.

اگر شما به این نکات گفته شده دقت نفرمایید ممکن است شما با، عواقب خطرناکی مانند تصادف‌های سهمگین نیز روبه‌رو شوید. به صورت حتمی زمانی با تفاوتی در نحوه عملکرد خودرو، مواجه شدید حتمی به تعمیرگاه معتبر مانند تعمیرگاه تخصصی سوزکی کاظم مراجعه فرمایید.

صدای بالا و پشت هم در پایین اتومبیل

میل موجگیر که در قسمت پایینی اتومبیل قرار دارد و زمانی که بوش‌ها، دچار کهنگی ویا… میشوند. این قطعه پایداری خود را از دست داده و در زمان رانندگی، صدایی مانند صدا جغجغه از خود ساتع می‌کنند.

در زمان هدایت خودرو خود به هرجهت یا رانندگی در جاده‌ای در سطوح مختلف صدای این قطعه، رفته رفته بلندتر و شدیدتر می‌شود. به صورت معمول هم این صدا از جلوی ماشین و درنزدیکی پای شما احساس می‌شود و بسیار واضح وبلند است.

مطالعه کنید درباره‌  تعمیر واتر پمپ سوزوکی ویتارا

لق زدگی و صدای تق تق از پایین خودرو

ممکن که شما صدایی از قسمت زیرین خودرو بشنوید ولی این صدا؛ مربوط به شل شدن ویا ساییدگی بوش‌ها باشد. در زمان عبور از دست اندازها چرخیدن به طرفین ویا سریعُ، درهنگام رانندگی در مسیر این صدا را میتوان شنیدن.

صداهای ایجاد شده بیشتر توسط بوس میل تعادل و بوش میل موجگیرایجاد شده و به دلیل، تماس دو فلزی است که به درستی روغن کاری نشده‌اند. اگر این میل‌های موج به درستی مورد؛ روغن کاری قرارگیرند از آسیب‌ها احتمالی میتوان با کمترین هزینه جلوگیری نمود.علائم خرابی میل موجگیر

تعویض میل موجگیر در بابت علائم خرابی میل موجگیر

شما برای انجام تعویض میل موجگیر به این ابزارها نیاز دارید که عبارت اند از:

آچاره ستاره ایی(تی 30)، آچار تخت یا رینگ سایز 17 یا 16 و آچار بکس هم سایز آچار تخت.

اول پیچ‌های چرخ رو باز کرده و چرخ رو کنار بگذارید و در نهایت، قسمت جلویی آن را روبه بالا قرار دهید.

در مرحله بعد بغل کمک میل رابط به طورعمودی قرار، گرفته که با یک مهره در قسمت بالا برروی یک کمک و یک مهره در، زیرمیله موجگیر، یا میله تعادل متصل شده است.

به کمک آچار بکس مهره‌ها رو شل نمایید.

به خاطروجود سیبک میل موجگیردر سر جای خود، زمانی مهره‌ها باز می‌شوند که، بتوانید پیچ‌های آن را مهارنمایید.

در زمان نیاز برای بالا بردن میل موجگیر میتوانید؛ با استفاده از جک به آرامی آن را بالا ببرید.

زمانی که میل رابط را بعد از بازکردن مهره‌ها در آورده اید، بعد از آن میله جدید را جایگزین آن کنید.

و درنهایت تمام مراحلی رو که انجام داده‌اید رو، به صورت برگردان انجام دهید.

شما میتوانید مارا در اینجا دنبال کنید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا اینجا مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را باما و بقیه در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: صفحات وب

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 5 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 3

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.3]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *